785 milyon Euro’luk dev kar! İlk kaynak yapıldı: 2023’te hizmete girecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ”Tüm çalışmalarımızı 2023 yılının mayıs ayına kadar tamamlamayı hedefliyoruz. Projemizin tamamlanmasıyla 2023-2053 yılları ortasındaki ekonomik çıkarımız kara yolu bakım ve işletme karından 425 milyon 562 bin avro, kazalardaki azalma yararından 116 milyon 971 bin avro, vakit yararından ise 242 milyon 544 bin avro olmak üzere çizgimizin toplam ekonomik yararı 785 milyon 77 bin avro olacaktır.” dedi.

Karaismailoğlu, Sarayburnu’nda gerçekleştirilen Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Reakreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi Birinci Ray Kaynağı Töreni’nde yaptığı konuşmada, Türkiye genelinde 5 bine yakın şantiye ve yaklaşık 700 bin çalışanla yarının gereksinimlerini en gerçek formda karşılayacak yatırımlara dur durak bilmeden devam ettiklerini, bu çalışmaların Türkiye Yüzyılı’nın en değerli kilometre taşlarından olacağını anlattı.

VİZYONUN ŞİMDİKİ BİR ÖRNEĞİ

Her gün bir yenisi eklenen hizmetleriyle 2003’ten bugüne, 81 ili ulaştırma ve haberleşme yatırımları açısından ihya etmeyi sürdürdüklerini anlatan Karaismailoğlu, bugün de İstanbul’da, kent içi raylı sistemlerde sahip oldukları vizyonun yeni bir örneği olacak değerli güne şahitlik ettiklerini bildirdi.

Karaismailoğlu, Türkiye’nin dört bir köşesinde olduğu üzere dünyanın sayılı metropollerinden olan İstanbul’da da hizmet ve eser fırtınası estirmeye devam ettiklerini kaydederek, ekim ayında Türkiye’nin doğusundan batısına hayata geçirdikleri dev ulaşım projelerinden bahsetti.

Son olarak dün Kayseri’de tramvay çizgisinin birinci tramvay aracının teslim merasimini gerçekleştirdiklerini anımsatan Karaismailoğlu, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Bugün de yalnızca bir kent içi raylı sistem projesi değil tıpkı vakitte yaya odaklı yeni jenerasyon ulaşım projesi olan Kazlıçeşme-Sirkeci raylı sistem projemizde birinci ray kaynağıyla çok değerli bir evreyi daima birlikte başlatıyoruz. Yarın, Gaziantep’te ulaşımın yeni ismi Gaziray’ı hizmete açacağız. 6 organize sanayi bölgesi ile kent merkezini bağlayan, 25 kilometre uzunluğa ve 16 istasyona sahip Gaziray süratli, inançlı ve konforlu bir ulaşım imkanı sunacak.”

“TOPLAMDA 103 KİLOMETRE RAYLI SİSTEMİ İSTANBUL’A KAZANDIRACAĞIZ”

Bakan Karaismailoğlu, İstanbul’u Avrupa’nın ve dünyanın en gelişmiş ulaşım altyapısına sahip kentlerinden yapmak için mega projeleri birer birer hayata geçirdiklerini belirterek, Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu üzere projelerden bahsetti.

İstanbul’u bir baştan başka başa çağdaş raylı sistem ağlarıyla donattıklarını, şu anda kentte 96 kilometre uzunluğundaki 6 hatta 7 gün 24 saat aslıyla çalışmalarını sürdürdüklerini lisana getiren Karaismailoğlu, şu açıklamalarda bulundu:

“Pendik-Sabiha Gökçen çizgimizin akabinde artık sırada Kağıthane-İstanbul Havalimanı ve Başakşehir-Kayaşehir metro sınırları var. Kazlıçeşme-Sirkeci çizgimizle birlikte öbür çizgilerimizi da 2023 yılı içerisinde hizmete açacağız. Böylelikle açılışını yaptığımız 7,4 kilometre uzunluğundaki Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu ile birlikte toplamda 103 kilometre raylı sistemi İstanbul’a kazandıracağız. İstanbul’da kentsel hareketliliği teşvik edecek ve insanımızı faal hareketliliğe, toplu taşıma ve akıllı ulaşım tahlillerine yönlendirecek çalışmalarımıza da devam edeceğiz.”

“8,3 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA VE 8 İSTASYONA SAHİP OLACAK”

Bakan Karaismailoğlu, gerçekleştirdikleri tüm proje ve yatırımları dünyada gelişen eğilimleri göz önünde bulundurarak mobilite, lojistik ve dijitalleşme odağında etraf hassasiyetiyle yaptıklarını söyledi.

Elektrikli kent içi raylı sistemlerin yaygınlaştırılmasının yanı sıra karbon emisyonunu azaltıcı siyasetler çerçevesinde yeni jenerasyon metotlarla de karbon emisyonunu azaltmayı hedeflediklerini anlatan Karaismailoğlu, kentlerde toplu taşımanın ve bisiklet kullanımının yaygınlaştırılması ve yayalaştırma projelerine dair genel konsepti oluşturuyor ve bunun gelişmesine çok kıymet verdiklerini aktardı.

Karaismailoğlu, Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi’nin bunun en hoş örneklerinden olduğunu kaydederek, şu bilgileri verdi:

“8,3 kilometrelik, 8 istasyona sahip Sirkeci-Kazlıçeşme çizgisi bir raylı sistem projesi olmasıyla birlikte 8,5 kilometre bisiklet yolu; 8,5 kilometre yaya yolu; 10 bin 120 metrekare meydan ve rekreasyon alanları; 6 bin metrekare kapalı toplumsal kültürel alanı; 74 bin metrekare yeni kuşak yeşil alanları; 3 adet yaya üst geçidi; 22 adet karayolu ve yaya alt geçidi; Yedikule, Kocamustafapaşa, Yenikapı ve Kumkapı olmak üzere 4 adet tescilli istasyonu; Sirkeci ve Cankurtaran olmak üzere 2 adet yenilenecek istasyonu; Kazlıçeşme ve Cerrahpaşa’daki 2 yeni istasyonuyla İstanbul halkına ulaşım gereksiniminin yanı sıra sosyokültürel, turizm, ekonomik, ekolojik, rekreasyon, spor, gezinti, bisiklet, scooter üzere yeni imkanlarla da hibrit karakterde, yeni kuşak bir ulaşım projesi olacaktır.”

“MAYIS 2023’E KADAR TAMAMLAMAYI PLANLIYORUZ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, proje kapsamında Samatya ve Cerrahpaşa kıyı yolu ile Samatya ve Cerrahpaşa hastanelerini bağlayan kavşağın modernize edileceğini, alt geçit gabarisi yükseltilerek ulaşıma uygun hale getirileceğini söyledi.

Sirkeci liman bölgesinde yapılacak yeni demir yolu sınırıyla Sirkeci ve Haydarpaşa limanları ortasında ulaşım ve uyum sağlanacağını lisana getiren Karaismailoğlu, “İstanbulluların hayatına kalıcı olarak dokunan büyük bir eser olacaktır. Projede şu anda yüzde 45 oranında fiziki ilerleme kaydettik.” diye konuştu.

Karaismailoğlu, proje çerçevesinde onarım işlerinin, beton ve direk montajlarının, materyal seriminin, ray serimi çalışmalarının hızla devam ettiğini kaydederek, şu tabirleri kullandı:

“Tüm çalışmalarımızı 2023 yılının mayıs ayına kadar tamamlamayı hedefliyoruz. Projemizin tamamlanmasıyla 2023-2053 yılları ortasındaki ekonomik yararımız kara yolu bakım ve işletme çıkarından 425 milyon 562 bin avro, kazalardaki azalma yararından 116 milyon 971 bin avro, vakit yararından ise 242 milyon 544 bin avro olmak üzere çizgimizin toplam ekonomik karı 785 milyon 77 bin avro olacaktır.”

Karaismailoğlu, İstanbulluların gereksinimlerine yanıt verecek süratli, emniyetli ve konforlu ulaşım ağını tesis edene kadar durmadan çalışacaklarına vurgu yaptı.

İLK RAY KAYNAĞI YAPILDI

Fatih Belediye Başkanı M. Ergün Turan da yıllardır kapalı olan alanın proje sayesinde halka açılacağını belirterek, “Bu proje Fatih ve İstanbul için çok kıymetli bir ulaşım projesi. Geçmişte kentin hafızasında olmayan ve kentin hafızasına girecek çok değerli bir proje.” açıklamasında bulundu.

Konuşmaların akabinde Bakan Karaismailoğlu ile Ergün Turan proje alanında birinci ray kaynağını gerçekleştirdi.

Karaismailoğlu, hem merasim öncesinde hem de sonrasında alanda incelemelerde bulunarak yetkililerden bilgi aldı.

KAYNAK: AA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir